péntek, július 13, 2007

Az én tököm:



A klasszikus változatot (darált hússal, zsemlésen, kapormártással, petrezselymes újkrumplival) születésnapomra szoktam készíteni. Mivel az őrségi kiruccanás miatt ez elmaradt, és mert nem nyár a nyár tőtötttök nélkül, tegnap bepótoltam a leckét. Mint már valahol említettem, nálunk otthon anyám tökgyűrűket töltött, ezért én is így készítem.
A kb. 3 cm vastag karikákat (ha már nem zsenge, fél perc alatt lobogó sós vízben megabálom) kivajazott lemezre teszem, és megtöltöm. A tegnapi töltelék szemi-vegára sikeredett, a félszem a milánói füstölt sonka volt, de ez el is maradhat.
Hat karika töltelékéhez 1 csapott ek. gombászzsír*, 2 db tejben áztatott zsemle, 5 dkg kockázott sonka, 1 kis cukkini, 1 db paradicsompaprika (nem kaliforniai, magyar!) 2 db közepes vargánya, 1 db nyersen lereszelt burgonya, zöldpetrezselyem, 1 db tojás, kevés kakukkfű, só őrölt bors szükséges. 200 fokra előmelegített sütőben készre sütjük, a végső fázisban reszelt sajt kerül a tetejére. Paradicsommártással is finom, tegnap zsenge zöldbab volt a körete kaprosan-tejfölösen.

*gombászzsír: 1/4 kg megbízható helyről származó disznózsírban kisütök ugyanannyi kockázott nyers füstölt kolozsvári szalonnát, üvegben tárolom. Ha van gomba, ahhoz kitűnő alap, ha nincsen, marad a vöröshagymás zsíroskenyér. Jolly Joker!

3 megjegyzés:

lilapereszke írta...

NP!Te nagyon jó gyerek lehettél, ha ellested édesanyádtól a főzés tudományát. A "töködről" nem merek pozitív jelzőket írni, mert Szömi kikaparja a szemedet (idézet tőled :-))Ki fogom próbálni - mármint a receptet.

István Bagi írta...

tökre jó! meg a fényképek is

Zsuzsa írta...

LP, te egyre pajzánabb vagy!
Bár mit lehet tenni, ha NP csak így kiteszi az asztalra a tökét. Tetszik a tökgyűrűs megoldás!